דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דלתות כניסה 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 520   [ נצפה 2915 פעמים ]

דלתות כניסה.

 

דלתות כניסה הן השער הראשי הניצב בכניסה אל ביתנו ומבצרנו. לדלתות הכניסה יש תפקיד חשוב ומהותי בהגנה על הבית, ובמניעת כניסתם של גורמים לא רצויים. מתוקף תפקידן זה, על דלתות הבניין להיות בטוחות ויעילות. מנגד, דלתות כניסה הן יותר מאשר רק מגן איתן הנועד לשם חסימת פולשים. דלתות כניסה הן גם המפגש הראשון של המבקרים עם הבניין, והן מהוות חלק חשוב בעיצוב של חזיתו החיצונית. השילוב בין הבטיחות ליופי, אם כן, הוא המרכיב החשוב ביותר בבחירת דלת הכניסה.

 

כיום כמעט ולא ניתן למצוא בניין דירות ללא דלת כניסה כלשהי, דבר שבעבר היה די נפוץ, כאשר דלתות כניסה לבניין בשילוב מערכות אינטרקום אפיינו לרוב בניינים חדשים ויוקרתיים. כעבור זמן החלו גם וועדי הבתים בבניינים ישנים, שלא נבנו עם דלתות כניסה, להתקין בנייני הדירות דלתות כאלה כדי להעניק לבניין אופי סולידי ומכובד יותר וכדי להגן ביתר יעילות על ביטחון הדיירים ועל ניקיון חדרי המדרגות. אך דלתות הכניסה אינן רק עניין של אופנה או גחמת עשירים, אלא בעיקר עניין של בטיחות ויעילות.

 

בבניינים שנמצאים בערים הגדולות, בעיקר ברחובות הראשיים, הפכו דלתות כניסה ננעלות לדבר בלתי נמנע מכורח הנסיבות. במקומות אלה יש תנועה מתמדת של אנשים רבים, שאינם בהכרח אנשים שברצוננו לאפשר להם להיכנס לבניין הדירות בו אנו גרים ולשוטט בו. בהקשר זה מדובר על אנשים שעלולים לאיים בדרך כלשהי על שלומם של דיירי הבניין או להשחית בשגגה או במתכוון את חדר המדרגות.

 

דלתות הכניסה גם מגנות על הבניין מפני פגעי מזג האוויר, כגון רוחות פרצים המביאות לחדר המדרגות פסולת מהרחוב, גשמים ואבק, וכן מפני כניסת בעלי חיים לא רצויים.

במקרים רבים תפקידן של דלתות כניסה אינו בטיחותי בלבד. בעלי הדירות וועדי הבתים משקיעים לעיתים סכומי כסף לא מבוטלים בניקיון ובעיצוב חדר המדרגות, למשל בהוספת עציצים, תאורה מיוחדת ולפעמים גם פסלונים ופריטי עיצוב אחרים. במקרים אלה הם אינם מעוניינים לאפשר את הכניסה לבניין לכל עובר אורח, אלא לדיירי הבניין ואורחיהם בלבד. לכן חשוב להם שדלת הכניסה לבניין תהיה נעולה בכל שעות היום ובקרת הכניסה לבניין תתבצע באמצעות מערכת אינטרקום דיגיטלית  שמשולבת לעיתים עם מרכזייה ומצלמות וידאו.

 

בישראל נהוג להתקין דלתות כניסה שקופות, המורכבות מזכוכית ומפרופילי אלומיניום, זאת להבדיל מקומות אחרים בעולם שבהם לא נהוג, למשל, לשלב זכוכית בדלתות כניסה.  שילוב הזכוכית מעניק לבניין מראה יוקרתי יותר ומאפשר לאורחים להתרשם מהעיצוב בחדר המדרגות עוד בטרם נכנסו לבניין. בנוסף, שילוב הזכוכית בדלתות כניסה מאפשרת חדירת אור שמש מבחוץ אל חלל הכניסה, והופכת אותו לידידותי יותר, משרה תחושת ביטחון, וחסכוני בחשמל. דלתות כניסה אלו ישקפו את מראה הגינה גם בחלל הכניסה, ליצירת מראה מזמין ונעים עבור האורחים והדיירים כאחד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב